ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 放送大学研究年報
  3. 第31号(2013)

E. Munchの愛した空間~愛と苦悩~

https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/8048
https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/8048
4217ecd6-0083-46b9-8660-a3e3e10802e0
名前 / ファイル ライセンス アクション
31_02.pdf 31_02 (702.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-04-25
タイトル
タイトル E. Munchの愛した空間~愛と苦悩~
タイトル
タイトル The space that E. Munch loved - Love and agony -
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 佐藤, 仁美

× 佐藤, 仁美

WEKO 10005

佐藤, 仁美

ja-Kana サトウ, ヒトミ

Search repository
Satoh, Hitomi

× Satoh, Hitomi

WEKO 10006

en Satoh, Hitomi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は、様々な空間論を用いて、E. Munchの作品にアプローチする試みである。
 E. Munch(1863-1944)は、80年の人生の大半を、「愛」「死」「不安」「病」に苛まれながら、そのテーマを描き続けることで自己を保ちつつ生き抜いた。この背景には、辛い家族史をベースに、多くの対人関係、時代背景が影響を及ぼしていた。
 E. Munchの作品を「生きられる空間」、“der gelebte Raum”と捉え、絵とことば、治療空間、風景、描かれた空間と生活体験の視点から検討を行った結果、徳田(2009)がE. Munchは「自分自身に心理療法を行っていた」ことが、彼の芸術活動すべてを通して検証された。E. Munchは負の部分と真っ向から向き合い、その一部始終を表現し続けようとする真の「魂の画家」であったということができる。彼にとって、「生きられる空間」(Åsgårdstrand)と出会えたことが大きかったと思われる。Åsgårdstrandは、多くの作品に描かれていることからも、この地が彼にとっての安らぎの場、大切な空間であったともいえる。
抄録(英)
言語 en
値 In this paper, I attempt to approach E. Munchʼs works of art from several viewpoints of topology.
 E. Munch( 1863-1944) lived to the ripe old age of eighty, experiencing much suffering( agony). He maintained himself by expressing his agony in his works of art through themes of “love”, “death”, “anxiety”, and “illness”. His family history, personal relationships, and times were the contributing factors to the backgrounds of his agony.
 As was mentioned by Tokuda( 2009), E. Munch treated himself for his agony through all his works of art. This can be confirmed by thinking of his works as “der gelebte Raum”, and examining them from the perspective of “painting and narrative”, “treatment space”, “landscape”, “drawn space” and “experience in actual life”. E. Munch was “a true painter of the soul” who faced all the details of his own negative aspects and continued expressing them. For E. Munch, having been able to find “der gelebte Raum( Åsgårdstrand)” was crucial. It can be argued that “Åsgårdstrand” was the most important space and a place of peace for him, because he expressed it in many of his works.
書誌情報 放送大学研究年報
en : Journal of the Open University of Japan

巻 31, p. 17-26, 発行日 2014-03-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0911-4505
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10019636
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:14:56.973169
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3