WEKO3
アイテム
教授学習過程の研究(I) : 学習へのアプローチ
https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/1305
https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/13051d45c72c-c25b-48e0-9c16-69787b788bfe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1994-01-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教授学習過程の研究(I) : 学習へのアプローチ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Studies of teaching and learning processes(I) : Learning | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教授学習過程 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 直接学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 観察学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己モデリング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オープンフィールド・アプローチ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 法則定立的方法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 個性記述的方法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 授業改善 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 高等教育 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
伊藤, 秀子
× 伊藤, 秀子 |
|||||
著者名よみ |
イトウ, ヒデコ
× イトウ, ヒデコ |
|||||
著者名(英) |
Itoh, Hideko
× Itoh, Hideko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 放送教育開発センター研究開発部 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Enhancement and improvement of higher education are becoming important issues in Japan. In 1993, the National Institute of Multimedia Education started a research project, "The development of self-directed learning programs to improve university education based on video-recordings of teaching and learning processes." This article reviews studies of teaching and learning processes which the author, a member of the project, conducted. It included: the perspectives of research on learning; analyses of observational and experimental data of learning processes; significance of the research; chronological table of the themes. Applications of methods and results of preceding research to the present project were discussed in terms of field study, improving teaching on the basis of learning processes, data analyses for characterization of individuals, modeling and self-modeling of teaching and learning activities, development of self-directed learning programs for teachers and students, interrelationship between basic and applied research. The article eventually became a self-evaluation of the author's research. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10089507 | |||||
書誌情報 |
放送教育開発センター研究紀要 巻 10, p. 95-127, 発行日 1994 |