ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 放送教育開発センター
  3. 放送教育開発センター研究紀要
  4. 第11号(1995)

大学教育の改善に関する研究 : ファカルティ・ディベロップメントと大学生の学習理論の開発

https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/1325
https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/1325
32c2f30c-cb07-4237-ba97-c954328a7c5f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005189588.pdf KJ00005189588.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 1995-01-01
タイトル
タイトル 大学教育の改善に関する研究 : ファカルティ・ディベロップメントと大学生の学習理論の開発
タイトル
タイトル A Study of the Improvement of College Education : Faculty Development and the Development of Undergraduate Students' Learning Principles
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学の大衆化
キーワード
主題Scheme Other
主題 学力の多様化
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学改革
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学生の学習原理
キーワード
主題Scheme Other
主題 教授=学習法
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 研究ノート
著者名(日) 加澤, 恒雄

× 加澤, 恒雄

WEKO 1826

加澤, 恒雄

Search repository
著者名よみ カザワ, ツネオ

× カザワ, ツネオ

WEKO 1827

カザワ, ツネオ

Search repository
著者名(英) Kazawa, Tsuneo

× Kazawa, Tsuneo

WEKO 1828

en Kazawa, Tsuneo

Search repository
著者所属(日)
値 放送教育開発センター:広島工業大学工学部
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Massification and diversification in Japanese universities is continuing and the screening methods for university admissions are also changing. Consequently the range of academic ability of Japanese students is becoming much wider than before. As for academic reform, first of all an improvement in teaching-learning methodology must be brought about. In order to improve this methodology we need to master how to understand our students. We have three ways in which we can do this and these are as follows: 1) observation method, 2) test method and 3) interview method. We can choose any of these three methods depending on our aims. In this paper, we then identify some basic learning principles. These are 1) the transformation of student passivity into active learning, 2) individualization, 3) the process of inquiry, 4) the development of the ability to inquire with other students, 5) participation, 6) the need for support and 7) the recognition that learning is an intensely emotional experience. I must add to these seven principles the following points. Students learn in other ways in the outside world. Therefore out-of-classroom leaning is important, too. In short, classroom learning becomes richer when it uses and connects with what students learn on the outside.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10089507
書誌情報 放送教育開発センター研究紀要

巻 11, p. 143-154, 発行日 1995
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 17:36:00.978463
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3