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  1. 学内刊行物
  2. 放送教育開発センター
  3. 放送教育開発センター研究紀要
  4. 第6号(1991)

米短期大学とその学生募集戦略の変容

https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/1235
https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/1235
e89d6989-7e26-4075-b35a-a083aeb3daaf
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005189766.pdf KJ00005189766.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 1991-01-01
タイトル
タイトル 米短期大学とその学生募集戦略の変容
タイトル
タイトル Change of U.S. Community Colleges and Their Strategies for Attracting Students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 コミュニティ・カレッジ
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生獲得競争
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生募集戦略
キーワード
主題Scheme Other
主題 マーケティング
キーワード
主題Scheme Other
主題 4つのP
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 岩永, 雅也

× 岩永, 雅也

WEKO 1665

岩永, 雅也

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著者名よみ イワナガ, マサヤ

× イワナガ, マサヤ

WEKO 1666

イワナガ, マサヤ

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著者名(英) Iwanaga, Masaya

× Iwanaga, Masaya

WEKO 1667

en Iwanaga, Masaya

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著者所属(日)
値 放送大学
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The history of the short cycle higher education in the US began in 1852. J. Thornton divided the history of junior and community colleges in the US into three phases between their inception and their period of rapid increase in the 1960's. These three phases are: i) the early period(1852-1920), ii) the period of expansion of vocational programs(1920-1945), and iii) the period of the development of community colleges(1945-1960's). As a result of these historical changes, junior and community colleges were able to fulfill the missions of transfer education, vocational education and community service. The situation changed suddenly at the Economic Crisis in 1972-73. The Crisis brought about various financial difficulties. At the same time, the young population dramatically declined and, as a result of the limited market, competition among higher educational institutions were intensified. Consequently, community colleges intensified their efforts to attract prospective students by adopting some marketing theories. The latest trends in terms of the marketing strategies of community colleges are the diversification and expansion of promotional activities and the consideration of "products", "price" and "place". In particular, complex concepts such as enrolment management and marketing mix have become the focus of attention. In addition, the importance of the role of college presidents is increasing far more than ever before.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10089507
書誌情報 放送教育開発センター研究紀要

巻 6, p. 99-114, 発行日 1991
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Ver.1 2023-06-20 17:37:36.335783
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