WEKO3
-
RootNode
アイテム
2.4-2 情報通信技術の効果的な運用(2.4 アナドル大学(トルコ)との共同研究(2),2.共同研究成果報告,多文化共生社会における国際遠隔教育交流に関わる諸課題 : 共同研究成果・公開研究会実施報告書)
https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/3507
https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/35076cbe880f-a8c6-4bcd-9461-fa76fc7af7d4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2004-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 2.4-2 情報通信技術の効果的な運用(2.4 アナドル大学(トルコ)との共同研究(2),2.共同研究成果報告,多文化共生社会における国際遠隔教育交流に関わる諸課題 : 共同研究成果・公開研究会実施報告書) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 2.4-2 Management of Educational Technology in Networked Education(Issues on Cross-Cultural Distance Education : Collaborative Research Outcomes and Open Workshops) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | educational technology | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | management | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | online education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | higher education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | information and communication technologies | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
/ 小林, 登志生
× / 小林, 登志生 |
|||||
著者名よみ |
/ コバヤシ, トシオ
× / コバヤシ, トシオ |
|||||
著者名(英) |
ULUKAN, Cemil
× ULUKAN, Cemil× KOBAYASHI, Toshio |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | メディア教育開発センター | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | メディア教育開発センター | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | National Institute of Multimedia Education (NIME) | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | National Institute of Multimedia Education (NIME) | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Management of educational technology becomes more challenging as education transforms into networked modes thanks to the advancements in information and communication technologies (ICTs). This transformation implies that a deliberate and purposeful approach is needed for effective utilization of educational technology, which involves many organizational aspects that most higher education (HE) leaders do not recognize. Having the latest versions of technology will not solve the problems; rather, having a vision of future of education, a system-wide strategy and sound criteria for decision-making that address such issues as cost, access, and teaching and learning will be determinants of effective management of educational technology. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11183327 | |||||
書誌情報 |
研究報告 巻 50, p. 42-45, 発行日 2004-03 |