ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 放送大学研究年報
  3. 第39号(2021)

同時双方向方式のオンライン授業における TA(Teaching Assistant)の役割とその可能性

https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/8700
https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/8700
b58e32f8-4d7f-455b-bf3b-7fcd89017ea5
名前 / ファイル ライセンス アクション
39_08.pdf 39_08 (2.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-13
タイトル
タイトル 同時双方向方式のオンライン授業における TA(Teaching Assistant)の役割とその可能性
タイトル
タイトル The role of TA(Teaching Assistant)in interactive Web lessons and its potential
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 北原, 知典

× 北原, 知典

WEKO 12120

北原, 知典

ja-Kana キタハラ, トモノリ

Search repository
KITAHARA, Tomonori

× KITAHARA, Tomonori

WEKO 12121

en KITAHARA, Tomonori

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Covid-19の感染拡大に対応するため、2020年以降放送大学では、オンデマンド方式および同時双方向方式によるオンライン授業を実施する機会が増えた。オンライン授業は場の共有感やリアルな感覚を得ることが難しい面があり、学生が取り組みやすい教材作成、授業スケジュールの工夫、授業時の情報環境管理や学生への配慮など実施する教員には大きな負担がかかる。Teaching Assistant(TA)の導入は、こうした教員の負担を軽減すると同時に、学生および大学院生をTAとしてを利用することにより、臨床心理学に基づく演習や実習等、心理実践教育としての可能性が広がると考えられる。その場合、学生が安心して心理実践教育を受講できるよう、TAに対し、研修や打ち合わせ等事前準備を課すことが必須となり、そこでは教員が臨床心理学的な視点をいかに伝え、共有できるかが鍵となる。
抄録(英)
言語 en
値 Due to the spread of COVID-19, opportunities for online lessons using on-demand and simultaneous interactive methods have increased in the Open University of Japan since the spring of 2020. Because it is difficult for students to get a sense of unison and realism in online lessons, instructors must create special materials, lesson schedules, and teaching practices for stabilizing the Web environment during these lessons. This puts a heavy burden on teachers.
 The introduction of the Teaching Assistant(TA)will reduce this burden.
Hiring students who aim to become clinical psychologists as TAs, and having them participate in lessons, expands the possibilities of psychological practice in education. It is important to impose training and meetings on Teaching Assistants in advance so that students can take classes with peace of mind. At the same time, it is key that instructors accurately convey the clinical psychological perspective to their TAs.
書誌情報 放送大学研究年報
en : Journal of The Open University of Japan

巻 39, p. 93-101, 発行日 2022-03-25
出版者
出版者 放送大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0911-4505
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10019636
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:00:07.362629
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3