ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 放送大学研究年報
  3. 第31号(2013)

文化的貧困撲滅における教員の役割 ─GNH(国民総幸福)は教室から─

https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/8051
https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/8051
c1d7aaf1-7bb9-44c7-8d54-622c77e890e4
名前 / ファイル ライセンス アクション
31_05.pdf 31_05 (311.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-04-25
タイトル
タイトル 文化的貧困撲滅における教員の役割 ─GNH(国民総幸福)は教室から─
タイトル
タイトル Role of Teachers in alleviating Cultural Poverty : GNH begins in the Classroom
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 GNH(国民総幸福)
キーワード
主題Scheme Other
主題 文化的価値
キーワード
主題Scheme Other
主題 文化の育成
キーワード
主題Scheme Other
主題 若者の暴力
キーワード
主題Scheme Other
主題 文化的貧困
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Gross National Happiness( GNH)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cultural Values
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cultural Practices
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Youth Violence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cultural
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 ナムギャル, シンゲィ

× ナムギャル, シンゲィ

WEKO 10011

ナムギャル, シンゲィ

ja-Kana ナムギャル, シンゲィ

Search repository
河合, 明宣

× 河合, 明宣

WEKO 10012

河合, 明宣

ja-Kana 河合, 明宣

Search repository
Namgyel, Singye

× Namgyel, Singye

WEKO 10013

en Namgyel, Singye

Search repository
Kawai, Akinobu

× Kawai, Akinobu

WEKO 10014

en Kawai, Akinobu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 文化の保護と振興は、ブータン政府が策定した発展の哲学である国民総幸福(GNH:Gross National Happiness)の4つの柱の一つである。本稿の目的は、ブータン研究所(2009)が提唱した心理的幸福達成の領域における文化的価値とその実践(cultural values and practices of the psychological wellbeing domain)がブータン小学校教室の授業では、どのように関連付けられているか明らかにすることである。本稿は「文化的貧困」の撲滅(alleviating cultural poverty)において教師が果たす役割を明らかにした研究を事例として紹介する。
 ここでは民族誌学的方法を用いる。小学校教室での指導における教師と生徒とのやりとり、特にいくつかの文化基盤の理解を促進する際に教師が果たす役割についての観察を含んでいる。さらにこれらの観察は綿密なインタビューにより補完された。
 小さな組織としての教室における文化的価値とその育成を目指す実践から得られた成果は、より大きな組織や社会における展望と課題を提示するであろう。
抄録(英)
言語 en
値 Preservation and Promotion of Culture is one of the four pillars of Gross National Happiness( GNH), a development philosophy adopted by the Bhutanese Government. The purpose of this paper is to situate cultural values and practices of the psychological wellbeing domain proposed by the Centre for Bhutan Studies( 2009) in a Bhutanese primary school classroom. The paper reports research which explored the role of a teacher in alleviating “cultural poverty”. The study employed an ethnographic design. It involved observations of classroom interactions in a primary school, specifically the roles of a teacher in promoting some of the fundamentals of culture. In-depth interviews supplemented observations. The findings on cultural values and practices from a small organizational unit such as a classroom inform its scope and challenges at a larger systemic and societal level.
書誌情報 放送大学研究年報
en : Journal of the Open University of Japan

巻 31, p. 47-54, 発行日 2014-03-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0911-4505
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10019636
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:14:51.695101
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3