ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文
  2. 大西 仁

多数の欠測値を含む相互評価データにおける評価者の評価特性補正方法(<特集>学習オブジェクト・学習データの活用と集約)

https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/8220
https://ouj.repo.nii.ac.jp/records/8220
94f3ca5e-1ec6-4553-b164-dba959992b66
名前 / ファイル ライセンス アクション
110006794725.pdf 多数の欠測値を含む相互評価データにおける評価者の評価特性補正方法 (1.0 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2014-10-29
タイトル
タイトル 多数の欠測値を含む相互評価データにおける評価者の評価特性補正方法(<特集>学習オブジェクト・学習データの活用と集約)
タイトル
タイトル The Development of the Method to Revise an Evaluated Score in Considering of the Evaluator's Characteristic for a Peer Evaluation with Many Missing Responses(<Special Issue> Application and Aggregation of Learning Objects and Learning Data)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 相互評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 評価特性
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育データ
キーワード
主題Scheme Other
主題 補正
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 PEER EVALUATION
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EDUCATIONAL EVALUATION
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EVALUATOR'S CHARACTERISTIC IN APEEREVALUATION
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EDUCATIONALDATA
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 REVISION OF AN EVALUATION RESULT
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 藤原, 康宏

× 藤原, 康宏

WEKO 10518

藤原, 康宏

Search repository
大西, 仁

× 大西, 仁

WEKO 10519

大西, 仁

Search repository
加藤, 浩

× 加藤, 浩

WEKO 10520

加藤, 浩

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 10521
姓名 FUJIHARA, Yasuhiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 10522
姓名 OHNISHI, Hitoshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 10523
姓名 KATO, Hiroshi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 学習者間の相互評価で公平なフィードバックを行うために,評価者が実際につけた評価値を,個々の評価者の評価特性を考慮して補正する方法を提案する.相互評価では,通常,全ての学習者が他の全ての学習者と相互に評価し合うことは困難であり,非常に欠測値の多いデータを扱うことになる.提案する方法では,項目応答理論のメタファを用いた評価モデルにより各評価者の評価特性を推定し,平均的な評価特性の評価者による評価値との差を用いて,評価値の補正を行う.提案した方法を実データに適用して,補正を行うことにより妥当な評価値に近づくことを確認した.さらに,実際の授業において,5回にわたって相互評価を実施し,評価結果を評価者にフィードバックしたところ,補正値をフィードバックされた評価者は評価能力が向上したが,補正前の評価値のみをフィードバックされた評価者は評価能力が向上しなかった.これらの結果から,提案した補正方法は,公平な評価,学習者の評価能力の向上に有効であることが示された.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 We proposed the method of revising an evaluated score in considering of the evaluator's characteristic for an impartial feedback in a peer evaluation. Because it is difficult to evaluate all learners, peer evaluation data include many missing responses. In the proposal method, we assumed the evaluators' characteristic modeling based on the item response theory, and the evaluated score is revised by using the difference of estimated evaluator's characteristic and the evaluator of an average evaluation. In the proposal method, we assumed the evaluators' characteristic modeling based on the item response theory, and an evaluated score is revised by using the difference of estimated evaluator's characteristic and the evaluator of an average evaluation. It was confirmed that the revised score was appropriate evaluation by real data. We practiced peer evaluation five times in our class. As a result of practice, it was found that the evaluators received feedback with revised score improved the evaluation ability, but the evaluator received only evaluation value before revision did not improved. Because the above-mentioned result, it was shown that proposed revision method was effective to an impartial evaluation and the improvement of the evaluation ability.
書誌情報 日本教育工学会論文誌
en : Japan journal of educational technology

巻 31, 号 3, p. 373-381, 発行日 2007-12-20
出版者
出版者 日本教育工学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13498290
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11964147
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 110006794725
権利
権利情報 日本教育工学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
他の資源との関係
関連名称 isVersionOf: http://ci.nii.ac.jp/naid/110006794725
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:11:50.682832
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3